BRAND.
Communication.
Rethought.

How do you make sure your offering is seen? What do you need to make customers recognize and like your company, product, or you? You need a brand concept and brand communication. Everything builds on this: the corporate identity and corporate design, the storytelling, websites and landing pages, the packaging, the shop, and digital campaigns. Let all your employees and your customers know who you are and what you do. We develop this brand concept for you and implement it for the channels that make sense. We are brand angels. Our name is our program.

Brandangels.
SINCE 2005.
We put together a fitting team for each project and each client. Depending on the topic, tasks, scope, and timing, this can consist of two, three or 12 communication experts. Right from the start, you have an angel at your side – as project manager, contact person and source of inspiration.

PETRA KÜMMEL

Creative Director: Konzept, Text, SEO, Content

SABINE RAAB

Art Director: Digital Designer (B.A.),  Graphic Designer, Packaging

DORO FROMMBERGER

Consultant: Insights & Strategy, Employer Branding

LARS WALKENHORST

Art Direction, Web-Design

JANICE WEBER

Creative Direction, international, Adaptionen

PETRA BRUDER

Grafik, DTP, Produktion

ANDRO KELAVA

First Place Media, Consultant Online-Marketing

VESELKO SIPURA

First Place Media, Digital-Design, Fotografie

What we can do. BEST!

More and more data. More and more channels. Also means: More and more opportunities for new or smaller companies! We help entrepreneurs and marketing managers with the following tasks:

Web presences/landing pages/one pagers

Product development and package design

Development of brand concepts

B2B marketing and advertising

How to work.
Structured!
With this strategic approach, we have completed hundreds of projects and solved tricky tasks. Lean, fast, efficient.

ASK

Grundlagen für ein Konzept
schaffen

  • Fact Finding/Desk Research
  • Wettbewerbsanalyse
  • Interviews mit Kunden bzw. potentiellen Kunden
  • Marken-Workshop
  • Social Media Monitoring
  • Insight-Entwicklung
  • Store-Checks

 

Ergebnis:
Dokumentation, Zusammenfassung, Empfehlung

THINK

Erarbeitung des Konzeptes und der Positionierung

  • Markenstrategie
  • Positionierung
  • Corporate bzw. Brand Story
  • Kommunikationskonzept
  • CD/CI (Weiter-)Entwicklung
  • Vorschläge für den Einsatz von Medien

 

 

Ergebnis:
Präsentation in Form von Moodboards und Kernaussagen

DO

Umsetzung in sinnvolle Maßnahmen und Medien

  • Umsetzung der Corporate Identity/Corporate Design
  • Neue Website oder Relaunch des bestehenden Auftritts
  • Drucksachen
  • Werbekampagnen, analog und digital
  • SEO/SEA
  • Video
  • Monitoring und Tracking
  • Social Media Konzepte

Ergebnis:
Du erreichst deine Kommunikationsziele.

BRAND.
CARE.

A selection of projects we are proud of. How can we bring your company forward? With concepts and promotions for FMCG? With building a complete brand architecture or a multi-level B2B marketing campaign? Call an angel!

BRAND.
EXPERIENCE.

LASST BLUMEN
SPRECHEN!

Bevor wir uns selbst loben, überlassen wir das lieber Menschen, die schon mit uns gearbeitet haben. Hier ausgewählte Zitate von 2005 bis heute.

Danke für die Blumen, Mary Thomas!

Mary Thomas, Marketing Managerin, Ballwanz Immobilien GmbH & Co.KG

Danke für die Blumen, Sven-Olaf!

Sven-Olaf Hansen, Global Chief Marketing. Officer, KNEIPP Naturkosmetik

Danke für die Blumen, Jürgen!

Jürgen Künkel, CEO und Inhaber Vantage Global Event Production, Basel

Danke für die Blumen, Lena von Holleben!

Lena von Holleben, Mitglied der Geschäftsleitung bei LBBW Corporate Real Estate Management GmbH

Danke für die Blumen, Stephanie!

Dr. Stephanie Kleta-Bohmann, Gründerin und Inhaberin, adiuvantis – Digitale Bildung leicht gemacht

Danke für die Blumen, Anke Heppner!

Anke Heppner, Head of Visual Merchandising, DOUGLAS Parfümerien